8.9.12

"TAKUT??!!"




    Itulah perasaan yang sedang menguasai diriku skrg ni.  Apatah lagi apabila aku mendapat berita yang kurang baik. Malam tadi aku telah menelefon pejabat sekolah  tersebut dan memberitahu hasratku untuk menyambung pengajian di situ. Apabila memberitahu kelayakan yang aku miliki, dia memberitahu semuanya bagus. Tetapi apabila aku ditanyakan soalan "Adakah awak mempunyai pengalaman bekerja selama 2 tahun?" Aku terdiam seketika. Aku memberitahu bahawa aku pernah bekerja selama setahun tetapi ianya terlalu singkat. Hanya Allah sahaja yang tahu perasaan aku pada masa itu. Skrg aku sibuk mencari sekolah yang lain. Mungkin syarat-syarat mereka boleh aku penuhi dan disamping itu mencari pekerjaan di sana. Ya, aku tidak akan mudah mengalah. Mungkin itulah yang harus ditempuhi apabila membuat sesuatu keputusan yang amat besar.

    Aku masih mempunyai beberapa pilihan. Bekerja selama 2 Tahun di sana dan kemudian Abitur dan meneruskan pengajian. Mungkin masanya agak lama, tetapi....

  Bak kata orang, kejayaan tidak datang bergolek. Alhamdulillah, rmi yang ingin membantu aku untuk mendapatkan kerja. Dan selagi mana aku mempunyai tempat tinggal di sana, adalah tidak mustahil untuk aku mendapatkan VISA. Apabila berada di sana nanti, aku akan cuba yang terbaik dan membawa pulang kejayaan pada suatu hari nanti.

  Apa yang aku perlukan skrg hanyalah berdoa agar semuanya akan berjalan dgn lancar. Aku tidak mahu lagi melakukan kesilapan yang pernah aku lakukan dahulu. Cukup sekali! Kali ini aku harus meyakinkan kedutaan Germany bahawa aku mampu untuk meneruskan kehidupan di sana. Ya Allah! Betapa gemuruhnya perasaan aku sekarang ini.

  Semoga pada hari isnin nanti, aku akan menerima berita baik dari kedutaan. Insyaallah.

Salam
Farhan Azmi


No comments: