11.9.12

"good news! "




Hai semua! Harap anda sihat je. Hari ni sya nk guna bhsa kg je. sng sikit nak kongsi cerita dan lebih mesra dgn pembaca. kan kan kan?? tpi nnt dgr mcm org tak matang pulak. dah 21 tpi mcm umur 15 thun lgi. haha. sori berleter panjang. nak cerita la ni. 


Hari ni aku bangun awal dlm pkul 5 pagi. Sebenarnya pukul 2. tak boleh tido kot. biasala bila dah excited. mcm korg dkt sekolah dulu kan, nk gi rombongan ke, pertandingan , msti tak leh tido. so benda yg sama berlaku last night. takde keje lain dah tgok tv je smpi ke pagi. So pkul 6 tu aku gerak ke KTM dan mengambil tren pkul 7 ke KL. Disebabkan aku ni seorg yg baik, aku mempelawa seorg akak ni (adik kot) duduk, kesian la dia nk berdiri.. aku smpi KL lebih kurg pkul 8. nak pergi kampus dulu. tapi still awal. Sarap lu dkt Dunkin Donuts.. Haa, nak sgt kan. Sekali sekala breakfast mahal.  makan makan makan, tgok jam dah nk dkt 8.30. rushing la masa tu.


Perrghh. Hari ni lrt pulak ada masalah. Delay lama juga. Ada masalah dkt stesyen kg baru. dia la kata. jadi tren yg dari arah kelana jaya ke gombak ni sume stuck. berhenti lama jugaklah dkt kl sentral. smpikan org  tak boleh naik atas sbb dah penuh org dkt atas platform tu. huh! dah fed up tgu, aku klua gi amek KTM. tapi sakit la sikit sebab kena jalan dari stesen bank negara smpi UniKL. sakit kaki yg msa kat Kota Bharu tu pun tak habis lagi. haish!


tujuan aku ke kampus sebenarnya nak re-print result slip sem 2. yg ori aku pi tauk(letak) mana ntah. dah melayang 20 hinggit. mhmm, nk buat lagu mana. kena print jugak la. dah tu aku trus gi embassy. smpi sana, berpeluh2. smpi org tu tanya. cuak ka? haha. klaka. aku jalan kaki dari klcc nun mai embassy. dia igt dkt ka apa. masuk ja office jumpa dgn satu family ni. dia buat visa juga. anak dia dua² org buat master, sorg dkt frankfurt,sorg dkt Hamburg.! ada la kwn aku nnt dkt hamburg. hehe.

  
Embassy Of The Federal Republic Of Germany



Serious ckap! layanan kurg memuaskan oleh staff amoi ni. muka masam.! dah tu tanya mcm nak marah je. nsib baik la tahap kesabaran aku ni tahap gaban. klu tak mmg nk marah balik. tapi tak boleh, satgi aku tak dpt visa mampuih aku. haha. Dia kata duduk dulu, nnt cakap trus dgn konsulat. huh! sbb aku ni special case! nak kata aku ni apply visa student pon tak, family reunion? muka aku ni ada darah kacukan jerman ka? haha.  so aku tgu la dlm 20 minit. lpas tu dpt explain dkt konsulat tu benda apa yg aku nk buat sbnrnya dkt germany nnti. 


ALHAMDULILLAH! dia kata ok. tapi aku kena dptkan surat pengesahan dari org yg nak hostkan aku tu. dan juga surat motivasi(ni dok tgh buat). dan lepas tu esok atau lusa kena pergi dkt dia balik. penat la aku cmni. hari² nk kena travel dari klang ke kl. haha. tapi takpa. demi mendapatkan VISA, klu office dkt Johor, dari perlis pun aku sgup dtg. :p


balik dari embassy aku trus ke goethe institut yg terletak seberang jalan je. aku dah dftar utk mengambil peperiksaan A1. RM280. tpi jgn risau la. kacang je tu. aku boleh buat punya. test tu pada 8.10.12 (hari jadi FIRA) So wish me luck k!  

Lufthansa Airplane model in Goethe Institute


Ok lah. ni nak fikir lagi mcm mana nak mantapkan motivation letter. klu ada apa² cadangan jgn lupa komen ok? Tak best lah blog takda komen. hehe. Ok bye! Tschüß!




waiting for the train to klang

2 comments:

eizan said...

Salam...wow finally u will get wat u wish 4...all the best yaa..

Farhan Azmi said...

Wassalam ckgu.
Thanks for your wish. Alhamdulillah after waiting for a long time.
Come and visit me one day. ^^

FA.